lördag 16 februari 2013

Pingvinmössa

Material:

Virknål: 4½

Grund på mössan:

Mörkblått garn, Timeless 8/8
Vitt garn, Timeless 8/8

Dekorationer på mössan

Gult garn, Timeless 8/8
Grönt garn, Timeless 8/b
Svart garn, Timeless 8/b
Hemspunnet angoragarn

Mönster: Repeat Crafter Me - Penguin

Ändringar på orginalmönster:  

Jag använde virknål 4½ istället för 5 som står i mönstret, lade till en kant med angoragarn som jag virkade i smygmaskor runt kanten för att göra mössan lite extramjuk på huvudet eftersom jag virkade bebistorleken 3-6 månader. 

Valde även att ta bort knapparna som ögon och virka egna, små knappar på det jag virkar till bebis brukar jag försöka undvika.

Ögon:

Magisk ring,2 luftmaskor, 4 stolpar, virka ihop med smygmaska i första stolpen, inte i luftmaskorna, lämna lång tråd av garn för att sy fast.


Frågor på mönstret? Skriv i kommentarerna så ska jag försöka hjälpa! 

1 kommentar: